Conversieoptimalisatie

Je wilt meer omzet halen uit je website bezoekers en een optimale merkbeleving bieden? Zorg er dan voor dat je conversie optimalisatie een structureel onderdeel maakt van jouw digitale strategie. Conversie optimalisatie (CRO) richt zich op het in kaart brengen en inspelen op de behoeften en gedragingen van jouw doelgroep.

Haal meer uit je website met CRO!

Met slimme aanpassingen op een website is het mogelijk om meer conversies te behalen met hetzelfde, of soms zelfs minder, marketingbudget. Aanpassingen hebben betrekking tot kleur, tekst, website flow, beeld (stilstaand en bewegend) en technische onderdelen. Door de interactie tussen de doelgroep en je merk te optimaliseren, verhoog je het rendement van de website. 

Conversies leiden tot omzet. In een webshop is dat een hard conversiedoel, op andere websites kan een informatieaanvraag tot omzet leiden. Hoe hoger het conversiepercentage van je website, hoe hoger het rendement op je bezoekers. Als je nog nooit gericht aan conversie optimalisatie hebt gedaan, is de kans op verbetering groot. “Als het conversiepercentage stijgt van 3% naar 4%, stijgt je omzet met maar liefst 33%!”. Plan vrijblijvend een afspraak met Jane de Ridder in.

Plan een afspraak met Jane
Neem vrijblijvend contact met ons op

Conversie-optimalisatie uitbesteden?

Onze specialisten maken graag een gratis analyse, om te kijken waar de kansen liggen.

vraag hier de analyse aan

Onze CRO aanpak

Testen, testen en nog eens testen. Onze conversie optimalisatie aanpak richt zich op het verbeteren van het online marketing rendement. Alle verbeteringen testen we met A/B-tests, zodat je geen keuzes maakt op basis van onderbuikgevoel maar of basis van gevalideerde data.

Customer journeys van klanten worden steeds complexer. Het aantal touchpoints (contactmomenten met de klant) neemt toe, en het gedrag verandert. Met een goede conversiestrategie duik je in de huid van de websitebezoeker en kom je erachter wat jouw doelgroep motiveert en belangrijk vindt. Voor elke klant, product of dienst is dit anders. Het veranderende landschap van verschillende communicatiekanalen vergt veel inzicht en verschillende typen content. Onze CRO aanpak omvat een grondige webanalyse, het stellen van hypothesen en het uitvoeren van tests. Omdat wij ook SEO specialisten en web developers in dienst hebben, kunnen we een snelle vertaalslag maken van advies naar verbetering. Hierdoor zie direct resultaat van de gedane inspanningen.

CRO klantcase

16% meer omzet uit de webshop van MKC Moto

Conversieoptimalisatie kan erg lucratief zijn. Zelfs met relatief kleine wijzigingen. Dit wordt duidelijk uit onze conversie aanpak voor MKC Moto.

Mac_03

MKC moto is de grootste motorkledingspecialist van de Benelux. Voor MKC Moto hebben we een website optimalisatie strategie opgesteld die we structureel doorvoeren door middel van A/B-tests. Bij onze laatste test hebben we de zoekmachine onder de loep genomen met meerdere variaties. Wat blijkt? Door de zoekbalk prominenter in beeld te zetten, is de omzet met 16% gestegen en het aantal transacties met 15%. 

Ben je benieuwd of conversieoptimalisatie voor jouw bedrijf interessant is? Neem dan vrijblijvend contact op met Jane. Onze CRO-specialisten maken graag een gratis SEO analyse om te kijken waar de kansen liggen.

Plan een afspraak met Jane
Neem vrijblijvend contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Nu contact opnemen met Jane