Buiskoppelingshop

Buiskoppelingshop.nl is onderdeel van Globosign BV, leverancier van diverse sign- en displayproducten. Globosign levert het grootste assortiment (TÜV gecertificeerde) buiskoppelingen, accessoires en steigerbuizen voor de laagste prijs in Nederland en België. De buiskoppelingen worden o.a. gebruikt voor het maken van meubels, hekwerken, spandoekframes, pergola's, trapleuningen, het inrichten van kantoren en winkels en nog veel meer! Dus voor elke hobbyist die zelf zijn kapstok of eettafel klust, is er Buiskoppelingshop

 

Groei zit in onze genen! Sinds 2017 zijn wij partners voor online marketing en webdevelopment. We leverden sterk converterende Magento 1 webshops voor de merken van Globosign. Deze 4 webshops migreren wij naar Shopware 6, een modulaire en toekomst vaste e-commerce oplossing. Tevens leveren wij al jaren een uitgebreide digital marketing suite waarmee we jaar in jaar uit meer dan online groei realiseren.

De uitdaging

De markt van de do-it-yourself meubels is booming. Dit betekent dat er veel vraag is naar de producten van Buiskoppelingshop. Dit betekent echter ook dat de concurrentie hevig is. De import/inkoopprijs van deze producten staat enorm onder druk. Door hoge transport- en materiaalkosten worden de producten steeds duurder om in te kopen. Dit betekent dat we bij Zeo een slimme marketingmix moeten inzetten waarbij we ons focussen op het effectief terugverdienen van de advertentiekosten.    

Mac_04

Zeo heeft de search campagnes en shopping advertenties voor Buiskoppeling geoptimaliseerd op marge. Via Channable delen we producten en productgroepen op in verschillende categorieën. Hierbij kun je denken aan producten die in dezelfde productgroep vallen of eenzelfde marge hebben.

De oplossing

Door de slimme biedstrategieën van Google te gebruiken, sturen we strak aan op doel-roas. Naast het beheren van de SEA campagnes, is Zeo ook verantwoordelijk voor de organische vindbaarheid (SEO) en de conversie optimalisatie. Daarnaast blijven we de webshop optimaliseren met Conversieoptimalisatie en Personalisatie via Datatrics. Door deze integrale aanpak, kunnen we alle marketingactiviteiten naadloos op elkaar afstemmen gedurende de gehele customer journey.

Resultaten

Op vrijwel alle vlakken zijn de resultaten sterk positief. Zowel het betaalde als gratis zoekverkeer via Google stijgt jaar in jaar uit, evenals de bezoekers via Google Shopping. Daarnaast besteden bezoekers van alle kanalen meer en wordt daardoor meer marge behaald.

Buiskoppelingshop heeft over het hele jaar een performance fee betaald. Hierdoor waren de marketingkosten een variabele van zijn omzet. Een extra incentive voor het team van Zeo om tegen de juiste marges de omzet van onze opdrachtgever te maximaliseren. En hoe: de omzet is sinds 2017 jaar op jaar met 35% gegroeid. 

Om toekomstvast te blijven en de concurrentie de loef af te steken, migreren wij Buiskoppelingshop én de andere 3 webshops van Globosign naar het fonkelnieuwe Shopware 6 platform.  

Neem contact op met Jane