Simon Lévelt

Proef, ruik en ervaar de smaak van premium koffie en thee. Simon Lévelt is de speciaalzaak voor biologische koffie en thee. De passie voor koffie reikt diep. Al 200 jaar vormen koffie en thee de passie voor Simon Lévelt, en wij mogen de marketing doen.

De uitdaging

Heel Nederland laten genieten van de lekkerste Simon Lévelt koffie & Thee. De beleving staat centraal. Door smaak, geuren en kleuren nemen ze je op een wereldreis door de landen waar hun koffie en thee vandaan komt. Je kunt de producten halen in de lokale Simon Lévelt winkels of via de webshop.  

SEA_strategie

Zeo is verantwoordelijk voor de advertenties op Google, de website en de online vindbaarheid. Doordat wij een geïntegreerde aanpak realiseren over meerdere kanalen, kunnen we de koffie- (of thee)liefhebber optimaal bereiken.   

De oplossing

De uitstraling van de winkels moet je voelen in de webshop die snel en intuïtief werkt. Dit brengt enkele technische uitdagingen, en oplossingen, met zich mee. Zo gebruiken we de ShoppingWorld oplossingen van Shopware 5. Technisch moest het voorraadsysteem (i.s.m Wolfpack) gekoppeld worden. Hierdoor kan de koffie en thee bijvoorbeeld in bulk worden aangeboden in de webshop en kunnen consumenten zelf een gewenste hoeveelheid selecteren. Daarna krijgen gebruikers de keuze om hun bestelling thuis bezorgd te krijgen of in één van de winkels af te halen en te betalen. Dit proces is volledig geautomatiseerd. Samen met goede lokale marketing campagnes heeft deze nieuwe webshop hun omzet enorm geboost!

Resultaten

Zelfs in de turbulente periode van de pandemie weet Simon Lévelt mooie resultaten te behalen. Zo is in het afgelopen jaar het branded verkeer (merknaam) gestegen met 45%. Daarnaast zijn de winkels actief open en is het koopproces afgestemd op de huidige behoeften. De online omzet is gestegen met 35%.

Neem contact op met Jane