Warmteservice

Warmteservice, de naam zegt het precies, is gespecialiseerd in alles wat met warmte te maken heeft. Het bedrijf uit Amsterdam verkoopt onder andere cv-ketels, radiatoren, vloerverwarming, convectorputten, dakbedekking en airco’s, tegen vaste lage prijzen. Dat doet Warmeservice vanuit 73 vestigingen en via een goed lopende website. Het online kanaal is zeer belangrijk voor het 55-jarige bedrijf, vaste klant in de Twinkle100. En al sinds 2016 een trouwe klant van Zeo.

 

Warmteservice heeft een grote webshop, met een assortiment van ruim honderdduizend producten. Om de juiste producten op het juiste moment te tonen aan de juiste mensen, zet het bedrijf al jarenlang zoekmachinemarketing (SEO) in met hulp van Zeo. Begin 2021 besloot Warmteservice om behalve voor zijn organische vindbaarheid ook voor betaalde zichtbaarheid samen te gaan werken met Zeo.

Uitdaging

Behalve uitvoerend partner in online marketing is Zeo voor Warmteservice ook een strategische sparringpartner.

Na een jarenlange samenwerking op het gebied van SEO besloot Warmteservice samen met Zeo een structurele Google Ads-campagne op te tuigen en zo te werken aan zijn betaalde vindbaarheid in de zoekmachine en Google Shopping. Uitdaging was om het enorme aanbod van 123.000 verschillende producten toe te voegen en de resultaten goed meetbaar te maken. Dat lukte door onderdelen van de grote en budgetrijke campagne te automatiseren. Voor de feed-optimalisatie van de Shopping-advertenties wordt gebruik gemaakt van Channable.

warmteservice_design__26_-removebg-preview

Rendement per advertentie-euro

+48,99%

Aanpak

Los van de permanente campagne geeft Warmteservice jaarlijks gas in een najaarscampagne. Zeo draagt zowel strategisch als uitvoerend bij aan dit seizoensoffensief, waarin ook YouTube-advertenties en Google Display Ads worden ingezet.

 

Voor de Google Ads-campagne hebben Warmteservice en Zeo een grondig plan van aanpak gemaakt volgens Hagakure. Dat is een nieuwe methode om je campagnestructuur op te zetten, die meer overzicht biedt en die Google in staat stelt slimmere keuzes voor je te maken door te sturen op data. Als Google Premier Partner volgt Zeo de ontwikkeling van de methodiek op de voet.

 

Ten slotte besloot Warmteservice op advies van Zeo Datatrics in te zetten om de webshop aan de hand van klantdata te personaliseren en zo de conversie verder te verhogen.

Techniek

  • SEA
  • Customer Data Platform

“Persoonlijke benadering, geen moeite om een stapje extra te zetten. Punctueel en komen afspraken na.”

Resultaat

De investeringen in Google Ads hebben bijgedragen aan een substantiële stijging van het aantal klanttelefoontjes en het bezoek aan de vestigingen van Warmteservice. De online impact is reusachtig; de directe omzet uit betaalde advertenties schoot door het dak. Dat komt deels door het toegenomen budget, maar zeker ook door het sterk gestegen rendement van elke bestede marketingeuro: het lag in de zomer van 2021 bijna de helft (48,99%) hoger dan in de zomer van 2020.

Plan een afspraak
MEER WETEN OVER ONZE DIENSTEN?

Weten wat Zeo voor jou kan betekenen?

Nu contact opnemen
klantcase-image

Ons werk

Simon Lévelt

Bekijk de klantcase

Glahandelonline

Bekijk de klantcase