Marketing Automation

Marketing automation (marketingautomatisering) omvat alle geautomatiseerde activiteiten die erop gericht zijn om klanten of prospects te helpen en aan het merk te binden. Door op het juiste moment de juiste informatie te sturen, worden ze door de customer journey geholpen. Het juiste moment wordt bepaald door slimme triggers in te stellen. Wanneer deze triggers geactiveerd worden, krijgt de klant of prospect de benodigde informatie. Vaak gaat marketing automation gecombineerd met mailmarketing.

Wat is marketing automation en hoe kan je het succesvol inzetten?

Om uit te leggen wat marketing automation precies is, schetsen we een concreet voorbeeld:

Stel, een klant heeft een bestelling geplaatst. Via track & trace is bekend dat de bestelling is aangekomen bij de klant. Dit is het moment waarop een trigger wordt geactiveerd en er een geautomatiseerde mail wordt verstuurd naar de klant om het gekochte product te reviewen.

Natuurlijk is dit slechts een voorbeeld. Er zijn veel meer manieren waarop marketingautomatisering een waardevolle bijdrage kan zijn aan je marketingstrategie. Denk aan het versturen van een infographic na het aanvragen van een whitepaper of een geautomatiseerde ontvangstbevestiging na het sturen van een sollicitatie.

Wil je marketing automation inzetten of sparren over de mogelijkheden? Wij denken graag met je mee. Bel dan naar (030) 711 5555 of plan een afspraak.

Plan een afspraak
Neem vrijblijvend contact met ons op

Marketing automation uitbesteden?

ONZE SPECIALISTEN MAKEN GRAAG EEN GRATIS ANALYSE, OM TE KIJKEN WAAR DE KANSEN LIGGEN

vraag hier de analyse aan

Onze aanpak

Twee dingen zijn cruciaal voor het succes: timing en relevantie. Zowel de timing als de inhoud van het bericht moeten feilloos aansluiten bij de behoefte van de ontvanger. Is de timing net niet juist? Dan zal de ontvanger het bericht wellicht nooit lezen.

Bij Zeo doen we daarom eerst een zorgvuldige analyse voordat we de campagnes inrichten en de nodige triggers instellen. Marketing automation kan op veel verschillende manieren toegepast worden. Door de juiste boodschap op de juiste manier te tonen, wordt marketing automation een win-win situatie voor zowel de ontvanger als de zender. 

Wil je marketing automation inzetten? Wij denken graag met je mee. Laten we om tafel gaan om de mogelijkheden en onmogelijkheden te bespreken. Plan vrijblijvend een afspraak met Jane in.

Marketing Automation inzetten
Neem vrijblijvend contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Nu contact opnemen met Jane