Marketplaces

Verkopen op marketplaces, in de e-commerce kun je er niet meer omheen. Met de komst van Amazon Nederland moeten bedrijven of retailers een keuze maken: gebruik maken van online marketplaces (online marktplaatsen), zelf een marketplace bouwen en/of de concurrentie aangaan via de eigen webshop?

Aan de slag met marketplaces marketing

Ga je als webshop of retailer aan de slag met marketplaces of verdedig je liever de eigen website? Dit is een vraag die we de laatste tijd vaak hebben gekregen van onze klanten zoals Catwalk Junkie en Mamaloes. Het antwoord op deze vraag is niet eenduidig. Of het slim is om gebruik te maken van online marketplaces is afhankelijk van factoren zoals de merkdoelstellingen en de beschikbare budgetten. Toch geloven we bij Zeo niet in de keuze tussen eigen webshop of marketplace: waarom niet beide? 

Marketplace als omnichannel marketing

Bij Zeo helpen we bedrijven met het opzetten van hun digitale marketing strategie en alles wat erbij komt kijken. Misschien heb je zelf een dedicated marketing team maar merk je dat de online aanwezigheid beter kan. Misschien is er simpelweg de focus en mankracht niet voor omdat je in een kleine organisatie werkt. Hierdoor wordt de marketing opgepakt door een mannetje-van-alles, waardoor de online potentie niet optimaal wordt benut. 

Benieuwd of online marktplaatsen voor jouw merk interessant kunnen zijn? Bij Zeo hebben we veel ervaring met het opzetten en uitvoeren van effectieve advertising campagnes. Wij denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact op met Jane.

Plan een afspraak met Jane
Neem vrijblijvend contact met ons op

Verkopen op Marketplaces uitbesteden?

ONZE SPECIALISTEN MAKEN GRAAG EEN GRATIS ANALYSE, OM TE KIJKEN WAAR DE KANSEN LIGGEN

vraag hier de analyse aan

Waarom is het handig om in te zetten op online marketplaces?

De invloed van marketplaces groeit in Nederland met de dag. Steeds meer consumenten vinden hun weg naar een online marketplace. Grote spelers zoals Google maken hier slim gebruik van. In veel gevallen begint en eindigt de customer journey op een online marketplace platform. Inmiddels test Google met een eigen online marketplace: ‘Shopping actions’, waarbij consumenten rechtstreeks producten kunnen kopen via Google.

De juiste marketplace-strategie

Voordat je nadenkt over de beste marketplace-strategie zijn er een aantal strategische beslissingen die gemaakt moeten worden. Sluit je aan bij een marketplace, doe je alles zelf of ga je een samenwerking aan en welk gedeelte van je assortiment ga je aanbieden? 

Met de juiste strategie pluk je ook over een paar jaar nog de vruchten. Doordat Marketplaces volop in ontwikkeling zijn en snel veranderen, is inhoudelijke en technische kennis aangeraden. Bezit je een eigen merk? Dan krijg je als merkeigenaar op marketplaces voordelen zoals een eigen merkpagina of extra advertentietypen.

Zelf aan de slag met marketplaces marketing?

Benieuwd of online marktplaatsen voor jouw merk interessant kunnen zijn? Bij Zeo hebben we veel ervaring met het opzetten en uitvoeren van effectieve advertising campagnes. Wij denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact op met Jane.

Plan een afspraak met Jane
Neem vrijblijvend contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Nu contact opnemen met Jane