SEA

Wil je SEA uitbesteden? Laat SEA nu net één van onze kwaliteiten zijn bij Zeo. Niet alleen zit het in ons bloed; het zit in ons DNA. Adverteren op Google was het allereerste wat we bij Zeo succesvol inzetten voor onze klanten zo´n 15 jaar geleden.

Search Engine Advertising

Zoekmachine adverteren (Ook wel: ‘ SEA’ of‘Search Engine Advertising’) is voor veel van onze klanten één van de belangrijkste kanalen in de marketingstrategie. En dat heeft een goede reden. Door op een slimme manier te adverteren op Google kan een organisatie veel rendement (in de Google Ads marketingtermen = ROAS) realiseren. SEA is een vorm van betaalde reclame waarbij je advertentieruimte koopt binnen zoekmachines. Je promoot je website, producten of diensten in de zoekresultaten van de zoekmachine Google. Google is het grootste kennisplatform op het internet. In 2020 gebruikte 94,37% van alle Nederlanders Google als zoekmachine. Kortom: een enorm belangrijk kanaal vol potentie voor elke ondernemer. Plan vrijblijvend een afspraak met Jane in.

Plan een afspraak met Jane
Neem vrijblijvend contact met ons op

SEA uitbesteden?

Onze specialisten maken graag een gratis SEA analyse, om te kijken waar de kansen liggen.

vraag hier de analyse aan

Onze SEA aanpak

Al die jaren oefenen liegen er niet om: we weten bij Zeo inmiddels hoe je een solide SEA strategie ontwikkelt en optimaliseert. Vaak denken mensen bij SEA aan tekstadvertenties bovenaan de ‘gratis’ zoekresultaten op Google. Dit is niet onjuist, maar wel onvolledig. De advertentiemogelijkheden van Google Ads zijn net zoals wij flink gegroeid. 

Naast tekstadvertenties kun je kiezen voor Google Display Ads, Google Shopping Ads en heb je een tal van verschillende zoek advertenties. Wanneer wij bij Zeo de SEA strategie voor onze klanten uitvoeren, dan maken we eerst een zorgvuldige analyse van de organisatie en formuleren we concrete doelstellingen. Op basis hiervan richten we de campagnes in zodat ze winstgevend zijn en zichzelf snel terugverdienen. Afhankelijk van de gestelde doelen, kan het uitbesteden van SEA campagnes erg lucratief zijn voor zowel e-commerce bedrijven als bedrijven in de dienstverleningssector.

De perfecte SEA strategie

Door op een goed doordachte wijze te adverteren in zoekmachines, worden relevante bezoekers naar de website geleid in verschillende fase van de customer journey. De juiste boodschap, op het juiste moment op de juiste plaats. Het resultaat: een klant die zijn doelstellingen haalt en een gezond en liquide marketingstrategie.

In de afgelopen jaren is de concurrentie voor het adverteren op Google sterk toegenomen. Dit zorgt ervoor dat de advertentiekosten substantieel toenemen. Daarnaast biedt Google Ads veel mogelijkheden voor ondernemers om zelf te adverteren, middels veelal geautomatiseerde instellingen. Dit is an sich niet slecht, maar kan wel veel risico’s en hoge kosten met zich meebrengen. Een effectieve en vooral kostenefficiënte SEA strategie vergt een goede voorbereiding, inhoudelijke kennis, het optimaal volgen van de trends in de markt en veel liefde en aandacht. Welke strategie voor de een werkt, is geen garantie voor de ander. Het opzetten van een succesvolle strategie is maatwerk. Het is namelijk niet de truc om zoveel mogelijk mensen naar je website te trekken en hiervoor hoge advertentiekosten te betalen, maar mensen die converteren. Oftewel: die een handeling uitvoeren op de website waarvan jij wilt dat ze die doen. Om deze reden kan het handig zijn voor een bedrijf om SEA uit te besteden.

Ben je benieuwd of het adverteren in Google ook voor jouw bedrijf interessant kan zijn? Wij denken graag

Plan een afspraak met Jane
Klantcase

Warmteservice SEA campagne ombouwen

Een goed voorbeeld van een succesvolle SEA strategie is een account wat wij recentelijk hebben overgenomen van Warmteservice.

Mac

De zoekmachine campagnes waren al erg succesvol. Maar het beheren van het account vergde erg veel energie en capaciteit voor Warmteservice. Daarnaast was duidelijk dat er meer succes kon worden behaald. Door het account volledig opnieuw in te richten met een team van specialisten, hebben we het rendement weten te vergroten. Wat uiteindelijk leidde tot meer conversies, oftewel; winst. Zeo is officieel Google Premier Partner. Dit houdt in dat we op de hoogte worden gehouden van updates en we kunnen sparren met een Google specialist. Daarnaast betekent het dat we over de juiste certificeringen en kennis beschikken voor het succesvol inrichten van SEA campagnes.

Ben je benieuwd of het adverteren in Google ook voor jouw bedrijf interessant kan zijn? Of wil je SEA uitbesteden? Neem dan vrijblijvend contact op met ons. Onze specialisten maken graag een gratis SEA analyse, om te kijken waar de kansen liggen.

VRAAG HIER DE ANALYSE AAN!
Neem vrijblijvend contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Nu contact opnemen met Jane