Onze SEA aanpak
Al die jaren oefenen liegen er niet om: we weten bij Zeo inmiddels hoe je een solide SEA strategie ontwikkelt en optimaliseert. Vaak denken mensen bij SEA aan tekstadvertenties bovenaan de ‘gratis’ zoekresultaten op Google. Dit is niet onjuist, maar wel onvolledig. De advertentiemogelijkheden van Google Ads zijn net zoals wij flink gegroeid.
Naast tekstadvertenties kun je kiezen voor Google Display Ads, Google Shopping Ads en heb je een tal van verschillende zoek advertenties. Wanneer wij bij Zeo de SEA strategie voor onze klanten uitvoeren, dan maken we eerst een zorgvuldige analyse van de organisatie en formuleren we concrete doelstellingen. Op basis hiervan richten we de campagnes in zodat ze winstgevend zijn en zichzelf snel terugverdienen. Afhankelijk van de gestelde doelen, kan het uitbesteden van SEA campagnes erg lucratief zijn voor zowel e-commerce bedrijven als bedrijven in de dienstverleningssector.
De perfecte SEA strategie
Door op een goed doordachte wijze te adverteren in zoekmachines, worden relevante bezoekers naar de website geleid in verschillende fase van de customer journey. De juiste boodschap, op het juiste moment op de juiste plaats. Het resultaat: een klant die zijn doelstellingen haalt en een gezond en liquide marketingstrategie.
In de afgelopen jaren is de concurrentie voor het adverteren op Google sterk toegenomen. Dit zorgt ervoor dat de advertentiekosten substantieel toenemen. Daarnaast biedt Google Ads veel mogelijkheden voor ondernemers om zelf te adverteren, middels veelal geautomatiseerde instellingen. Dit is an sich niet slecht, maar kan wel veel risico’s en hoge kosten met zich meebrengen. Een effectieve en vooral kostenefficiënte SEA strategie vergt een goede voorbereiding, inhoudelijke kennis, het optimaal volgen van de trends in de markt en veel liefde en aandacht. Welke strategie voor de een werkt, is geen garantie voor de ander. Het opzetten van een succesvolle strategie is maatwerk. Het is namelijk niet de truc om zoveel mogelijk mensen naar je website te trekken en hiervoor hoge advertentiekosten te betalen, maar mensen die converteren. Oftewel: die een handeling uitvoeren op de website waarvan jij wilt dat ze die doen. Om deze reden kan het handig zijn voor een bedrijf om SEA uit te besteden.
Ben je benieuwd of het adverteren in Google ook voor jouw bedrijf interessant kan zijn? Wij denken graag met jou mee. Bel direct naar (030) 711 5555 of plan een afspraak.
Plan een afspraak