User Experience

User Experience (UX) design is het ontwerpproces dat zich richt op alles wat te maken heeft met de interactie van een gebruiker met een product of dienst. Tijdens dit proces leren we de behoeften van de gebruiker beter te begrijpen, met als doel om de gebruikerservaring te verbeteren. De gebruiker staat centraal in dit proces. Bezoekers die een goed gevoel overhouden aan een websitebezoek, zullen de website sneller opnieuw bezoeken. Zij zijn in hogere mate bereid om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief of om een aankoop te doen.

UX design begint bij user research

UX design begint het gebruikersonderzoek. Wie zijn de gebruikers en wat zijn hun behoeften? Aan de hand van data vanuit de user research kunnen diverse tussenproducten gemaakt worden. Denk aan customer journeys, flowcharts en sitemaps. Vanuit de verkregen data kan er gestart worden met wireframes. Deze worden doorgevoerd in een design. Bij UX draait het om gedragspatronen van de gebruiker, visualisatie en functionaliteiten.

UX en online marketing

Vanuit online marketing worden trends, data en consumentengedrag verzameld. Online marketing en UX kunnen elkaar dus goed versterken. Dit wordt doorgespeeld aan UX. De afdeling onderzoekt, creëert en test de vraagstukken. Vanuit daar wordt een nieuw ontwerp gemaakt met als doel een verbeterde gebruikerservaring.

Neem vrijblijvend contact met ons op

De User Experience van jouw webshop verbeteren?

Kom met ons in contact
Neem vrijblijvend contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Nu contact opnemen met Jane